úterý 1. ledna 2019

Předsevzetí na rok 2019



Nikdy jsem nevěřila na předsevzetí a jejich dodržování. Dva roky nazpět jsem si zkusila takové benevolentní předsevzetí dát a ono to docela fungovalo. Loni jsem si přála pokračovat v minimalismu, vyřazování a třídění věcí. Uvědomování si, co je důležité a hodnotné a co není. Co skutečně používám a potřebuji. A myslím si, že se mi docela docela dařilo. Dokonce jsem v září zvládla 30 denní výzvu vyřazování (1. den vyřadit jednu věc, 2. den dvě věci... a poslední den 30 věcí). V roce 2019 budu dál redukovat počet věcí, které vlastním. Ten proces není o jednorázovém zbavení se věcí, ale pokračuje neustále dál. Cesta je cíl.

Letos se budu snažit naučit se šetřit peníze a neutrácet za zbytečnosti. Respektive, to co nakupuji a mám ráda, nejsou věci zbytečné, ale vlastnit čtyři termohrnky nebo tři tvářenky, to už zbytečné je. :) Budu víc přemýšlet nad každým výdajem peněz a zkusím si je evidovat. Mým prvním krokem je tzv. antibudgeting - od všech ročních příjmů odečtu všechny roční výdaje + to, co chci ušetřit navíc a částku vydělím počtem dní v roce. Vyjde mi tak maximální výše denní útraty. Rozhodně se nebudu každý den křečovitě snažit své výdaje udržet pod touto částkou, ale je zajímavé o tomto čísle mít představu, pamatovat si ho a sem tam porovnávat.

Druhým tipem, jak ušetřit a zabránit impulsivnímu nakupování, je "čekací doba". Pokud někde narazíme na produkt a máme pocit, že si ho musíme koupit, odložme koupi o několik dní. Doporučeno bývá až 30. Během této doby si máme uvědomit, zda ten produkt opravdu potřebujeme. Pokud i po stanovené lhůtě máme zájem, pak je v pořádku koupi provést.

Ať už si předsevzetí dáváte, či ne, přeji všem hodně zdraví, štěstí a lásky v novém roce.

Kendy



Žádné komentáře:

Okomentovat