pátek 7. června 2019

Rostliny kam se podíváš


Zdá se,
že pěstování pokojových rostlin je nyní trendy víc než kdy jindy a já si to nesmírně užívám. Rostliny jsem pěstovala od malička, mám jich hodně a nade vše je miluji bez ohledu na to, co je v kurzu. Navíc mají pozitivní energii, zútulní prostor a čistí vzduch. Nyní mi doba nahrává a já si užívám příjemné benefity. Například díky poptávce se sem dostávají vzácnější (dříve absolutně nesehnatelné) druhy rostlin. Vznikají báječné podnikatelské projekty a obchůdky a zajímavá nová literatura. Populární je výměna (swap) rostlinných přebytků. No a já to vše objevuji a ráda se s vámi podělím o mé tipy.


Netradiční projekty a obchůdky:


Zahrada na niti - ateliér, showroom a obchod v jednom. Projekt Lenky Hrubé, kterou uchvátily japonské kokedamy a vznášející se rostliny. Postupem času začala vyrábět vlastní kokedamy z pokojových rostlin tak, aby byly nenáročné na údržbu.  Kromě kokedam zde najdete i aerária a terária osázená různými druhy rostlin, která tvoří jedinečnou a unikátní živou dekoraci. Další činností je pasní blogu nebo například pořádání akce Rostlinná štafeta, kde si lidé vyměňují své rostlinné výpěstky a přebytky. V obchůdku můžete zakoupit i řadu doplňků pro pěstování rostlin, nebo krásné plakáty či pohledy. Já jsem si pořídila nádherný macramé závěs na květináč. Pokud budete mít cestu kolem, určitě se zastavte a pokochejte.






Kvítka v bytě - ateliér s rostlinami v Brně, instagram plný rad ohledně pěstování rostlin, pořádání workshopů, krásná knížka Kvítka v bytě vhodná pro každého pěstitele, která obsahuje popisy rostlin a návody na pěstování od zálivky po škůdce a řadu rad a tipů psaných sympatickým milým stylem. Prodávají nádherné rostliny, které přesazují do terakotových květináčů. Máte tak jistotu, že každá rostlinka je s láskou opečovaná. Vyrábí i vlastní keramické květináče KERA.




Pokojovky.co - projekt tří kamarádek, které se rozhodly přiblížit lidem svět pokojovek, přinést zeleň do bytů a naučit nás jak o rostlinky pečovat, aby u nás byly šťastné. Nejde jen o e-shop, jde i o blog, vlastní knihu Pokojovky, edukativní činnost, workshopy, realizace zazelenání interiérů, zapůjčení rostlin a další. Nabízí rostlinky krásné a snadné na pěstování - ke každé rostlince dostanete návod na pěstování a spoustu dalších rad a tipů při vyzvednutí. Nově zasílají menší rostliny po ČR a SR! Já jsem si zde nedávno pořídila nádhernou Anthurii clarinervium a je to doslova srdcovka. :)




Youtube:


Kaylee Ellen - nadšená britská pěstitelka a milovnice pokojovek, ze které láska k rostlinám přímo čiší. Na jejím kanálu najdete videa o její sbírce rostlin, jaké rostliny si nově pořídila, jaké má na wish listu a také videa o nejzajímavějších druzích rostlin jednotlivého rodu (například Philodendron) seřazených podle vzácnosti (dostupnosti). Samozřejmě nesmí chybět rady a tipy na pěstování. Pokaždé sleduji s propiskou a zápisníkem v ruce a značím si rostliny, které mě nejvíce zaujmou. Mimochodem je to i velmi krásná žena.




Summer Rayne Oakes - tento kanál jsem objevila před pár dny, zatím tedy zhodnotím to, co jsem pochytila. Působí velmi profesionálním dojmem, představuje jednotlivé druhy rostlin a jejich péči a péči o rostliny všeobecně. Zkrátka plno rad a tipů od profesionálky včetně videí o nadekorování prostoru rostlinami (Houseplant home makeover) nebo návštěvy rostlinných stanic v zahraničí.




Instagram:


Tady se zmíním o těch zahraničních instagramových profilech. Z českých bych pochopitelně doporučila Pokojovky, Zahrada na niti a Kvítka v bytě. :)

O zahraničních se více rozepisovat nebudu, fotky mluví samy za sebe. Existuje tolik krásných účtů, že mám problém vybrat jen pár. :)


      foreverplanty                             jungle_collective                        geo_fleur 






















Facebook:


Zmíním zde dvě facebookové skupiny, kde probíhá výměna přebytků rostlin nebo rostlinných řízků / semínek / květináčů a podobně. Kromě výměny jsou samozřejmě členové skupiny ochotní i poradit, pokud má někdo pěstitelský problém, nebo potřebuje pomoct s určením rostlinky.


Rostlinná štafeta

GREEN SWAP - výměna rostlin


Tolik pro dnešní velkou dávku inspirace. Já doufám, že je tu víc takových kytkomilů, že se vám něco z mých doporučení zalíbí tak moc jako mě a že je pro vás článek užitečný. Do budoucna mám v plánu představit svojí sbírku rostlin, nebo alespoň to nejzajímavější.

Závěrem bych vás velmi ráda pozvala na každoroční výstavu masožravých rostlin, která bude probíhat v termínu 14. - 21.6. v horním skleníku BZ UK Na Slupi na Praze 2. Následně bude zakončena evropskou výstavou a burzou masožravých rostlin (22. - 23.6.), která je putovní a naposledy byla v České republice v roce 2005! Je velká pravděpodobnost, že se tam spolu potkáme. :)








Žádné komentáře:

Okomentovat